Kívánság, fogadalmak, elseje, vagyis hello 2021

Tavalyi év összefoglalása után evidens, hogy ezt az évet viszont meg kell nyitni. Indulóként szükséges egy olyan bejegyzés, amit majd decemberben visszaolvasva vagy elszörnyülködök, hogy mennyire tévesen ítéltem meg a 2021-es évet, vagy épp ellenkezőleg, elégedetten nyugtázom, hogy a megálmodott, és kitalált csapásirány bevált.
Na de nézzük az elsejét, először szűrjünk le abból a következtetéseket. Pontban éjfélkor csillagszóróval örömködtem a ház előtt, ami éppen akkor annyira elfoglalt, hogy tényleges újévi kívánságom nem is volt. Végül 5-10 perc elteltével elmormoltam egy "vége az albérlet létnek, saját házba költözünk" mondatot, de valahogy nem éreztem igazán helyénvalónak az utólagos kívánságot. Ha jobban belegondolok, ez egy ideje már amúgy is ki van küldve az Univerzum felé, szóval újdonsággal nem tudtam előállni. Így nagyszerű újévi kívánsággal nem tudtam szolgálni, valahogy most másra terelődött a hangsúly. Csillagszórózás gyermekkorom szerves része volt, emiatt egy kicsit inkább érzelmes állapotban kerültem, mintsem (az ilyenkor megszokott) lendületes évkezdési kedv kapott volna el. Hogy ezután milyen volt az elseje? Volt benne kellemes program, amit örömmel veszek, ha szerepet játszik idén is, de alapvetően egy csendes, lassabb nap volt. Kicsit bizonytalan, de közben mégis megnyugtató. Mindenféle sallangtól mentes, bensőséges.

Ahogyan konkrét kívánságom, úgy fogadalmam sem volt. Igazából sose jönnek be azok igazán, átgondolatlan és kivitelezhetetlen ígérgetésekkel meg a padlás tele van. Gondolom másnál is. Szóval nézzük máshogy, felsorolom, hogy idén mit nem fogadok meg, így ezek betartása is sokkalta egyszerűbb lesz.

  1. Nem sportolok/versenyzem többet.
    Egyszer volt egy ilyen ötletem pár éve, mikor motiválatlan voltam, és türelmetlen. Nem jött a fejlődés, nem lett varázsütésre a hőn áhított izmos/formás alakom, ezért "bosszúból" szögre akasztottam a cipőm. Na, mint ismeretes: ez nem tartott túl sokáig. Ésszerűbb elvárásokkal, felismerve saját határaimat, akkor újragondoltam a sporthoz való viszonyulásom. Elfogadtam, hogy a genetikám, na meg persze sok más körülmény miatt sem fitness modell, sem maratonista nem leszek. Szóval fogadom, hogy sportolok 2021-ben is, ha épp nem lesz jó kedvem, és akkor is mikor boldog leszek. Ugyanúgy, mint eddig. Hobbi szinten, az öröm érzéséért. Hogy ettől én több legyek, és ne kivegyen belőlem. Hogy jól essen, és ne éljem meg kudarcként. Mondjuk, amikor újra kinyitnak a sport központok, akkor éppen jógázni eljárhatnék. Nem fogadalom szinten, kötelező érvénnyel, csak úgy kiegészítésként. Ezért mondjuk pénzt is hajlandó vagyok kiadni, hiszen 1 - ez halálosan unalmas itthon egyedül, 2 - itt az alapszabály különösen érvényes: felügyelnie kell valakinek, kijavítani a mozdulataidat, különben inkább ártasz vele, mintsem használsz. Szóval hetente két hetente elmehetnék jógázni az egyik központba, de abszolút nem megfogadva, tűzön-vízen át ehhez ragaszkodva. Ismerjük a mondást, ha valami 21 napig az életed része, akkor az már rendszeres. Szóval februárban tesztelem magam, és utána kiderül: megy-e a rendszeres délutáni jóga hosszú távon 2021-ben?
  2. Egészségesen étkezem.
    Aham, a túró rudik meg romoljanak meg a boltokban? Na persze. Tulajdonképpen sosem főztem zsíros, fűszeres és nehéz ételeket. Sőt, ha jobban belegondolok, a túl bonyolult és körülményes receptek elkészítése eddig sem lelkesített. Szóval azt hiszem a következő 358 napban is marad a gyorsan elkészíthető, könnyed ételek megfőzése. Sajnos vegán étrendre nem tudok ráállni, mert állati eredetű fehérjék nélkül egy hetet sem bírok ki. Kipróbáltam, tudom miről beszélek. Vagyis az étkezések milyenségén és minőségén nem tudok és nem is akarok változtatni. Szeretem, hogy az ebéd nálunk a munkanap után, este 19 óra körül kezdődik. Ez is rendben lesz ebben az évben.
  3. Felelős állampolgár leszek.
    Szelektíven gyűjtöm a szemetet, és magam világában elég környezettudatos is vagyok. Elmegyek párszor vért és plazmát adni, de nem fogok az utcán ittasan kéregető egyénnek pénzt adni. Ne legyünk álszentek, a valóban rászoruló örül a két zsemlének is, amit a boltban veszel neki, de a kéregető csak a 100 forintodat akarja további alkoholra. Ez utóbbit eddig sem, és ezután sem fogom támogatni. Lesznek dolgok, amiket elajándékozok idén is, részt veszek jótékonysági rendezvényeken, de nem megyek el szavazni (bár lehet idén nem is kell), és maszkot is csak akkor húzok, amikor rám szólnak. Vagyis pontosan ugyanolyan (politikától, elvektől, társadalmi elvárásoktól stb.) független személy leszek, mint eddig voltam.

Nos, az újévi kívánság, a nem megfogadott fogadalmak és az elsejei hangulat mellé még adalékként elmondom, hogy a számmisztika szerint a 2021 ötös év, ami viszont a magabiztosság, határozottság, önbecsülés, és az önbizalom száma. Érdekes kombónak hangzik, kíváncsian várom mit tartogat ez az év. Idén mellesleg jubileum is várható, ősszel lesz 10 éve, hogy Pécsen élek. Szóval lesznek itt még csuda meglepetések.

Hello 2021, jó, hogy jöttél!