Tetoválásaim

Más ember, ha emlékezni akar, felírja egy post it-re, én viszont tetováltatok.

Napokban valahogy úgy alakult, hogy hosszú perceket töltöttem a tetoválásaim nézegetésével. Úgy néz ki jelenlegi életszakaszomban ismét aktuálisak lettek az üzeneteik. Életem legjobb döntései közé sorolom mind a hármat, ma sem csinálnám másképp. Szóval büszkén vállalom, hogy igenis tetovált Nő vagyok. De lássuk mikor készültek, és mit üzennek?

2015.09.22.: Jobb csukló, két szálló madár. Ha nem is napra pontosan, de a dátum választásnál szerepe volt a 10 éves ismeretségünk és barátságunk kezdetének. Tulajdonképpen ez volt az apropó. (Legesleg-en kívül csak egyetlen egy embert tudok mondani, akivel tizenéves barátságom van. Szóval azt gondolom, ritka kincs az ember életében egy ilyen baráti kapcsolat.) Valószínűleg szüleink jobban örültek volna, hogy eme jeles évfordulót mondjuk egy kávézással vagy fagyizással ünnepeljük meg, de mi mégis a barátság-tetoválás mellett döntöttünk. Mintákat egymástól függetlenül nézegettük, de mindkettőknél fontos szempont volt, hogy külön ugyanolyan jól mutassanak, mint együtt. Boka és csukló kérdés körben a minta döntött. A madarak inkább a csuklóra illettek. Végül ebben a szimbólumban mi magunk jelenünk meg. A mentalitásunk, és a barátságban betöltött szerepeink alapján én madaraim szállnak, az övéi ülnek. Legesleg megfontoltabb, reálisabb, nyugodtabb, vagyis kettőnk közül Ő a stabilabb pont. Én szeleburdibb vagyok, kötetlenebb, szórakozottabb talán a jó szó. Kezünk állásától függ, hogy a madarak épp el-, vagy leszállnak. És, ha most ránézek mit üzennek a madaraim? Azt, hogy mennyire szerencsés vagyok, hogy részese vagyok ennek a barátságnak, és hálás vagyok az Univerzumnak, hogy anno a német órák előtt leültünk dumálni. Hivatalos eskü nélkül is kiálltuk a próbákat: jóban meg rosszban, betegségben és egészségben. Esküvőn meg karácsonykor. Születésnapkor és lánybúcsún. Vagyis mindig Ő marad a Legeslegjobb barátnő.

2016.06.22.: Jobb csípő, lepkék. Betegségem felgyógyulása után, nőiességem megújulását jelképezi. Lepkék különlegessége, hogy képesek a csúnya bábokból meseszép állatokká fejlődni. Nőgyógyászati betegségem után én is erre vágytam, és a soha nem használt női erőimre figyelmeztetnek. Lezártam minden megalázó, és visszahúzó kapcsolatot az életembe. Egyetlen egy Férfi sem fog tudni gúzsba kötni, és tönkretenni. Sors furcsa fintora, hogy percre pontosan akkor lett kész, mikor Apukám elhunyt. Morbid dolog, hogy a Férfiakkal való méltatlan kapcsolatok lezárása ilyen formában indult. Így lettek a lepkék a lezárás, és elengedés tetoválása.  Jah, és fontos: spirituális tanok szerint a jobb oldali az apai oldalunk. Gondolom ezt nem kell ennél tovább magyaráznom, hogy miért onnan szállnak el a lepkéim.

2017.02.22.: Bal oldal, csillagok. Nem sokkal az egyetem, és a gyerekkorom lezárása után készült. Eddigi legnagyobb motívumként -most még- rekord tartó a testemen. Két és fél óráig volt szerencsém élvezni a készülésének minden pillanatát. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem fájt mocskos módon az utolsó húsz percben. Viszont jelentése is a legösszetettebb mind közül. Növekvő önbizalmam, és egészséges önképem tetoválása lett ez. (Egyik terápiás alkalmon rengeteg csillagot kellett rajzolnom, amit nem is értettem elsőre miért olyan fontos, hogy hogyan rajzolom. Akkor tudtam meg, hogy a csillagok az önbizalom jelképe. Rajzolásából lehet tudni, hogy mennyire értékeled magad.) Méretben az apróktól az egészen nagyig terjednek. Felfelé növekednek, és egy inda fonja át őket. Az a barátaim és családom támogatását jelzi. Végig bíztak bennem, még akkor is mikor én már nem hittem. Mindig emlékeztettek, hogy minden mélypontból ki tudok jönni, ha igazán hiszek magamban. Újra és újra szóltak, hogy erősebb vagyok, mint én azt gondolom magamról.

  • Barátságomat büszkén vállalom (ergo a csuklómat mindenki látja), de a másik kettő annyira személyes, hogy a hely választásnál szempont volt, hogy csak az lássa, akinek én megengedem. Egészen pontosan ez azt jelenti, hogy aki annyira szerencsés, hogy ruha nélkül lát, az felfedezheti az emlékeztetőimet. Pont emiatt utóbbi kettőről nem is meséltem el mindent, legyen valami meglepetés is -a ruha alatt-.
  • Első kettő dátumnál a véletlen alakította a dolgot, ezzel szemben a harmadiknál már tudatosan figyeltem az időpont választásra. Huszonkettedike mindig is fontos szám lesz az életembe, és szeretem volna, hogy a három éves hagyomány ezt tovább erősítse. Amúgy belenéztél ma már a naptárban? Igen, valóban 22.-e van. Hogy ez véletlen-e, az maradjon az én titkom...

Fontos! Senkit sem rá-, sem le nem fogok beszélni erről. Költséges és maradandó dolog, így csak akkor vágjon bele bárki is, ha erre agyilag és anyagilag is megérett. "Menőzésből" semmiképp ne készüljön, ha erre egy mód van. A lényeg, hogy ettől Te több legyél (és ne divatos)! Fájdalom vele járó dolog, ezt nem tudod kikerülni, hisz egy tűvel idegen anyagot jutatnak a bőrödbe (ez mitől lenne kellemes?). A tetováló ügyességén és az utókezelésen is sok múlik. Ezt érdemes figyelembe venni a döntésednél.

A tetovált embernek megjelenik a lelke a testén.