A nagy utazás

Caxias. Portugália.
Május 22.-e, hétfő van. Harmincadik születésnapom.
Látogatható, de turisták által még fel nem fedezett várban ülök. Egészen pontosan a várfalon lógatom a lábam. Az elmúlt két nap alatt a mediterrán életérzés az összes sejtemet átjárta. Lábam alatt az óceán, előttem a végtelennek tűnő táj. Megnyugodtam. Tudom, és érzem, hogy minden korábbi nyűglődésem, fájdalmam tovaszállt.
Helló világ, helló Portugália.

img_7626.jpg
Imádom az utazásom minden percét, de pontosan ennyire szeretem a pécsi életemet is. Az elmúlt egy év nagyon megviselt. Legmélyebb és legsötétebb időszakomat éltem át, de végre lezártam, és elengedtem (a húszas éveimet is). Meggyógyultam. Talpra álltam. Túléltem. Megerősödtem. Elengedtem mindent, és tudom, hogy -az életkoromon kívül is- megváltozott bennem valami. Életem minden másodpercéért hálás vagyok, hisz ez az egész csak az enyém. Ezzel, hogy helyemre kerültem, soha nem tapasztalt boldogságot élek meg. Hiába kaptam meg életem állását ezen a napon, mégsem élek vele (most legalábbis bizonyos, hogy nem). Nem akarok lelketlenül menekülve mindent hátrahagyni és külföldre menni tüzet oltani. Ennek ellenére a földön túli rajongásom a portugál kultúra, a nyelv, és az egész ország iránt rendíthetetlen, de boldog harmónia itt van Pécsen. Turistaként nyaralni, pihenni ki fogok menni mihamarabb (egészen konkrétan a repülés élményét receptre írnám fel minden megszürkült, befásult embernek), de a lelkem tudja: még nem ott kell élnem. De hogy honnan tudom ezt ennyire biztosan?

Az ember végigutazza a világot keresvén azt, amire szüksége van, és hazatér, hogy megtalálja azt. - George Moore

Tisztán látom már magam előtt, hogy mi tenne még hozzá a mostani boldog állapotomhoz. Eddig csak azt tudtam, hogy mit nem akarok, és -teljesen feleslegesen- ebbe fektettem energiát. Vaktában pályáztam állásokra, de én magam sem tudtam mit csinálnék szívesen. Most már nem csak azt tudom, hogy hol kell lennem, de azt is tudom, hogy mit szeretnék csinálni. Hatalmas lendületet, új célokat kaptam, vagyis egy teljesen új életszakasz vette kezdetét az életemben. Kimentem Portugáliába, megéltem a nagy álmomat és szárnyakkal tértem haza.

Muito obrigada Portugal!