Én otthon, otthon vagyok...

Sopianae, a büszke tigris, édes íz,
letűnt korok után is az egységben hisz.
Macskaköveken lábnyomaink taposta pecsét,
történjen bármi, örök hitünk a letét.
(Pécs!)
Fényes nap, itt színes a táj,
mediterrán hangulatod az egekbe száll.
Déli part, hol a bor nem apad van egy rakás,
csak lélegezd be, ez a szándékolt hatás! 

(Punnany Massif - Pécs Aktuál X dalszöveg részlet)

Tíz éve majdnem napra pontosan ilyenkor, a tanulmányaim végén fogadtam meg, hogy visszajövök. Hogy én Pécsen fogok lakni. Hogy én itt leszek boldog. Bő négy évig -hol erősebben, hol gyengébben- motoszkált a fejembe. Végül, mint ahogy ismeretes 2011. október 1. lett a visszaköltözésem napja. Ha anyagi oldalát nézem, a lutrira jöttem. Előtte soha, egy percet sem éltem önállóan, egyedül, így nem tudtam pontosan mire kell számítanom. Viszont ha máshogy gondolkodom, meg volt a legfontosabb: birtokomban volt a biztos tudás. Tudtam, hogy a lelkem itt talált magára. Így hangját követve, mindent és mindenkit hátrahagyva legjobb döntés lesz ideköltözni.
Alföldön működő párkapcsolatomban, de megvalósult álmok nélkül éltem. Itt viszont a vágyaim valóra válnak, csak épp egyedülállóként. Mérleg kiegyenlítődött. Univerzum elvesz, de máshol bőségesen visszaadja. Sose tagadtam, most sem fogom: Kiskunfélegyházán születtem, az Alföldről származom, ott a múltam összes tanítása, tanulsága, de én már Pécsen vagyok itthon, itt kezdtem el igazán élni. Hogy szerinted nem jó alku volt? Én mégis azt érzem, hogy kaptam annyit a várostól, mint a párkapcsolatban kaphattam volna. Sőt lehet többet is.
A tavaszi lelki mélypont pont ezért volt ijesztő, mert ezt készültem feladni. Végül -ahogyan írtam is- Portugáliában ismét megtaláltam magamban az életet és május végére ismét biztosan tudtam, hogy a lelkem itt van itthon. Sehol máshol nem tudnék jobb helyen lenni, mint Pécsen. Pont emiatt, hogy a szombati naplementét a Tv toronyban nézhettem végig, számomra igazán lélekemelő volt. Az meg már csak külön jó volt, hogy éppen tegnap este volt a júliusi Telihold is. Szóval a döntésem tíz éves évfordulója, a naplemente csodás színei, és a Telihold ereje tette különlegessé a tegnap estémet. Kívántam, és érzem, hamarosan teljesül...

img_99050.jpg

img_99260.jpg

Éreznem kell még hogy vár rám
Egy könnycseppé válik a látvány
Mikor meglátom az otthonomat
Tudom mért vágytam haza.

Pécsen én otthon,
Otthon vagyok.

Halott Pénz - Otthon dalszöveg részlet